Lamentem haver de fer pública la manca de resposta de l’ajuntament a les peticions de la nostra associació. Entenem que respondre és un acte de compromís i el compromís sempre juga a favor dels veïns.
El dia 9 de maig de l’any
passat vam fer la presentació pública de
l’Observatori Ciutadà Municipal (OCM) amb la participació i intervenció del regidor
d’Hisenda. Un dels elements d’interès d’aquesta pàgina web a part de la
informació de les dades dels pressupostos municipals és la possibilitat que els
ciutadans puguin fer consultes i demanar aclariments a l’ajuntament sobre
qualsevol partida o tema que creguin convenient. Nosaltres traslladem la
consulta a l’ajuntament i restem a l’espera de la resposta per poder penjar-la
i que tothom pugui consultar-la. Amb data 16 de juliol vam rebre cinc consultes les quals vam
traslladar a l’ajuntament el dia 21 del mateix mes. En data d’avui i després
d’haver-les reclamat per escrit el 4 de novembre i novament el 28 de gener,
encara estan pendents de resposta.
Amb data 7 de novembre vam
lliurar a l’alcaldia l’informe tècnic sobre les obres de MoiàFutur, elaborat
per l’arquitecte Jordi Costa. Junt amb l’informe vam presentar un escrit amb unes peticions,
basades en les seves conclusions que l’associació considerava
necessàries . En no obtenir cap tipus de resposta, amb data 28 de gener vam
tornar a reclamar resposta a les nostres peticions. Tampoc no hem rebut cap contesta.
Ens veiem obligats a fer pública
aquesta actitud de l’ajuntament perquè entenem que dificulta la tasca de la
nostra associació i no dóna resposta a qüestions que entenem que afecten tota
la població.
Considerem especialment greu la
manca de resposta a les peticions que fèiem en l’escrit d’acompanyament a
l’informe sobre MoiàFutur per tal que l’ajuntament, com a part afectada,
s’incorporés al procés obert als jutjats de Manresa, que aixequés acta notarial
de la situació actual del pàrquing i de l’antiga caserna de la Guàrdia Civil,
que reclamés a la constructora la reparació dels defectes observats al
pàrquing, que protegís l’entrada als habitatges de l’antiga caserna en evitació
de possibles accidents i que acabés posant a la nostra disposició la resta de
documentació de MoiàFutur que no es va poder consultar.
Respondre a les peticions dels
ciutadans en un termini raonable és una exigència democràtica i alhora és una
mostra de la voluntat de transparència de l’administració pública. Ara a més,
aquest dret acaba de ser regulat recentment per la llei 19/2014 aprovada pel Parlament de
Catalunya, la qual fixa en un mes el termini de les administracions per donar
resposta a les peticions rebudes.
Esperem que aviat puguem informar que les nostres peticions han estat
finalment ateses.
#Compromíscontraeldeute
#NovapolítcaXlarecuperació
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada